Klabater SA, notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo przygotowuje się do premiery autorskiego projektu – Moonshine Inc. Demo gry, dostępne w serwisie STEAM, w siedem dni zostało pobrane 8 tys. razy. Pełna wersja tytułu, w wersji na PC oraz konsole, trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku. Obecnie największą popularność gra notuje kolejno: w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Azji oraz Europie Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku Klabater szykuje osiem premier.
– Moonshine Inc. to jedna z naszych najważniejsza z tegorocznych premier. Udostępnione w lutym br. darmowe demo gry osiąga obiecujące wyniki. Tylko podczas Festiwalu Steam, w dniach 21-28 lutego – tytuł został pobrany 8 tys. razy, a w miesiąc od udostępnienia – już ponad 10 tys. – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.
Moonshine Inc. to gra z gatunku tycoon z silnie rozbudowaną warstwą poświęconą tzw. craftingowi. Bohater zmierzy się z koniecznością spłaty długów, zaciągniętych przez swojego przyjaciela. W tym celu będzie musiał stworzyć imperium bimbrownicze w wirtualnych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Gracze będą mogli eksperymentować z setkami różnych składników, ogromną liczbą receptur i apartów odtwarzając znane – i tworząc własne – craftowe alkohole.
– Moonshine wprowadzi odbiorców w nieznany świat prawdziwej amerykańskiej wolności, w której bimbrownicy, przemyt samogonu, czy leśne destylarnie są całkowicie wolne od podatku. Po opiniach graczy mamy pewność, że możliwość budowy własnego bimbrowniczego imperium i przygotowywanie najlepszej Księżycówki jest dla nich bardzo ciekawą propozycją. – dodaje Robert Wesołowski.
Wśród benchmarków porównywanych do Moonshine Inc. Klabater wymienia PC-towe wersje gier: Potion Craft od Tiny Build, Frostpunk – 11 bit studios, Weedcraft – Ville Monarch oraz Cooking Simulator – Big Cheese Studio.
– Najsilniejszym elementem Moonshine Inc. jest system craftingu, tutaj wzorowaliśmy się na najlepszej grze z tego gatunku słynnym Potion Crafcie. Inspirowały nas też rozwiązania z rodzimych produkcji np. studia Ville Monarch w grze Weedcraft, czy Big Cheese Studio w Cooking Simulator. W naszej ocenie mieszanka elementów craftingowych, fabularnych i strategicznych może w znaczący sposób wyróżnić naszą produkcję na tle dostępnych na rynku gier – mówi Robert Wesołowski.
Demo symulatora destylacji największym powodzeniem cieszy się obecnie w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Azji, dobry wynik gra odnotowuje także w Europie Środkowo-Wschodniej.
– W przypadku Moonshine Inc. 29 proc. odbiorców dema pochodzi z Europy Zachodniej, 27 proc. z Ameryki Północnej, a 23 proc. z Azji. Nasze gry docierają do największych rynków światowych, co pokazuje również, że gracze z tamtych lokalizacji oczekują tytułów indie, w których się specjalizujemy. Nie można zapomnieć, że w przypadku Ameryki Północnej i Azji tytuł wpisuje się też w narrację kulturową i trendy społeczne. – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.
Inspiracją do stworzenia Moonshine Inc. był popularny program telewizyjny Moonshiners, w Polsce znany pod nazwą Bimbrownicy. Aby produkcja jak najlepiej odzwierciedlała realistyczne pędzenie bimbru, Klabater zaprosił do współpracy chemika, który czuwa nad utrzymaniem wysokiego realizmu w symulacji procesów związanych z fermentacją i destylacją alkoholi dostępnych w grze.
– Docelowo w grze znajdzie się ponad 40 różnych składników i blisko 100 receptur do odkrycia i produkcji, z wykorzystaniem ponad 30 zróżnicowanych maszyn i urządzeń bimbrowniczych. Aby odnieść sukces – wyprodukować i sprzedać setki litrów bimbru – użytkownik będzie musiał efektywnie zarządzać swoimi pracownikami i siecią dostaw. Dodatkowo, będzie nękany przez skorumpowanych szeryfów, agentów ATF, czy samego gubernatora. – dodaje Michał Gembicki.
Już w kwietniu grę Moonshine Inc. będzie można obejrzeć podczas największych amerykańskich targów gier niezależnych w Bostonie – Pax East, gdzie Klabater, wspólnie z fundacją Indie Games Poland, będzie się prezentował szerokiej amerykańskiej publiczności.
Premiera Moonshine Inc. na PC odbędzie się w trzecim kwartale 2022 roku. Jednocześnie studio pracuje nad innymi autorskimi tytułami, z których najbardziej istotnym jest sequel Crossroads Inn. Pierwsza część symulatora zarządzania karczmą, w tydzień od premiery, przyniosła spółce zwrot kosztów z inwestycji. Gra i udostępnione dodatki (DLC) sprzedały się w liczbie ponad 120 tys. egzemplarzy.
W najbliższych miesiącach spółka zapowiedziała także wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, Weedcraft, Kaiju Wars, Crossroads Inn Edycja Switch oraz gry z serii Strategi Minds: The Pacific oraz Blitkrieg na platformy Xbox.
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/demo-gry-moonshine-inc-pobrane-8-tys-razy-w-siedem-dni